دستگاه شستشوي سيستم روغن كاري موتور
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

تعريف و كاربرد دستگاه شستشوي سيستم روغن كاري موتور

موتور اتومبيل از قسمت هاي متحرك و ثابت تشكيل شده است . كه قسمت هاي متحرك آن با سرعت و حرارت بسيار بالايي در حال حركت هستند بنابراين روغن موتور نفش يك روانكار ، خنك كننده و جاذب مواد ناشي از احتراق را دارد .

 

باتوجه به موارد فوق دستگاه شستشوي  روغن موتور بسيار حائز اهميت مي باشد . توسط اين دستگاه مي توان تمامي رسوبات و لجن هايي كه در اثر كار كردن روغن در موتور به وجود آمده را از بدنه موتور جدا كرد و به جريان هر چه بهتر روغن در موتور كمك كرد .

 

اين دستگاه با اتصال شيلنگ ها به فيلتر روغن موتور و پيچ تخليه روغن موتور خودرو اقدام به چرخاندن روغن و مواد شستشو دهنده در سيستم ميكند و توسط فيلتر تعبيه شده در دستگاه رسوبات و لجنها را مي زدايد .

 

دستگاه شستشوي سيستم روغن كاري موتور

 

قطعات تشكيل دهنده شستشوي سيستم روغن كاري موتور

دستگاه شستشوي سيستم روغن كاري موتور شامل موارد زير هستند:

 

چرخ

فيلتر

پمپ روغن

بدنه اصلي

جعبه اتصالات رابط ها

مخزن مواد شستشو و روغن

مجموعه شيرهاي باز و بست

عقربه هاي نشان دهنده فشار روغن

مجموعه شلنگ هاي ورودي و خروجي

 

مزاياي استفاده از دستگاه شستشوي سيستم روغن كاري موتور

1)    سهولت كار

2)    سرعت عمل مناسب

3)    تميزماندن محيط كار

4)    كمك به بهبود عملكرد سيستم موتور و جريان روغن

 

قابليت هاي دستگاه شستشوي مدارروغن و تعويض روغن

جداكردن آلودگي ها

داراي اداپتور كليه خودروها

قابليت شستشوي دريچه گاز

كشيدن كامل روغن از خودرو

اضافه كردن روغن جديد به مدار روغن

 

در طول كاركرد موتور ، به دليل كاركرد طولاني مدت روغن روانكاري ، رسوبات به راحتي ايجاد مي شوند. بنابراين ، سيستم اطمينان روانكاري بايد در صورت لزوم تميز شود تا از عملكرد طبيعي سيستم روغن كاري اطمينان حاصل شود ، بنابراين عمر موتور افزايش مي يابد.

 

ما مي گوييم كه روغن "خون" موتور ماشين است و سيستم روغن كاري موتور روغن موتور اين است كه به طور مداوم مقدار كافي روغن تميز و مناسب براي دما را به سطح اصطكاك تمام قطعات انتقال در حالي كه موتور در حال كار است و روي سطح اصطكاك است. براي رسيدن به اصطكاك مايع ، يك فيلم روغن بين آنها تشكيل مي شود. در نتيجه مقاومت اصطكاكي را كاهش مي دهد ، مصرف برق را كاهش مي دهد و سايش دستگاه را كاهش مي دهد ، تا هدف بهبود اطمينان و دوام موتور حاصل شود. علاوه بر اين ، در اين مرحله ، صرف نظر از اينكه موتورهاي پيشرفته ، تزريق مستقيم سوخت ، EFI چند نقطه اي ، تزريق مستقيم در سيلندر ، دستيابي به 100% احتراق كامل هنگام سوختن غيرممكن است. اگر احتراق كامل نباشد ، در موتور وجود دارد. تشكيل رسوبات كربن در سيلندر با گذشت زمان بر عملكرد موتور تأثير مي گذارد. حذف كربن تقريباً كاملاً به روغن بستگي دارد ، بنابراين دستگاه شستشوي داخل موتور براي محافظت از موتور بسيار مهم است. چگونه سيستم روانكاري موتور را به درستي تميز كنيم؟ ابتدا كاپوت را باز كرده و گرد و غبار نزديك درپوش روغن موتور را تميز كنيد. درپوش روغن موتور را باز كرده و تميز كننده سيستم روغن كاري را بريزيد. درپوش روغن را محكم كنيد ، كاپوت را ببنديد ، 10 دقيقه با سرعت كم يا 10 دقيقه بيكار رانندگي كنيد و روغن قديمي را تخليه كنيد. 

 

تميز كردن سيستم روغن كاري موتور فضاي داخلي موتور را تميز نگه مي دارد. تجمع زغال چوب ، ژلاتين و ... در ميل لنگ باعث افزايش ويسكوزيته روغن ، افزايش سايش شروع سرد و عبور روغن به شدت مسدود مي شود. اين افزودني روغن در برابر اكسيداسيون مقاوم است و مي تواند رشد كك و ديگر رسوبات كربن را به تأخير بيندازد ، بنابراين موتور را تميز نگه مي دارد و خاصيت روانكاري روغن را افزايش مي دهد.

 

 





:: برچسب‌ها: رسوبات و لجن ها ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: